Praktisch

Openingstijden:

Maandag tot en met vrijdag van 08.00- 17.00 uur
Voor het maken van afspraken, het aanvragen van huisbezoeken en voor telefonisch advies, vragen wij u 's ochtends voor 10.30 uur te bellen.
Voor dringende gevallen kunt u ons altijd (tot 17.00 uur) bereiken via onze spoedlijn : 070 3860986
Belt u in een direct levensbedreigende situatie ook altijd meteen: 112

Dokter Botman: maandag, woensdag en donderdag
Dokter Bijlard: dinsdag, woensdag en vrijdag

Spreekuur

Wij houden uitsluitend spreekuur volgens afspraak. In principe wordt er voor een consult 10 minuten voor u gereserveerd. Een consult is bedoeld voor één probleem. Wilt u meerdere zaken bespreken, kunt u een dubbel consult aanvragen.

Telefonisch spreekuur

Telefonisch advies vragen kan ook altijd. Ons telefonisch spreekuur houden wij na afloop van ons ochtendspreekuur. (vanaf 11.00 uur)

Huisbezoek

Als het nodig is, kunnen wij u ook thuis bezoeken. Vraagt u een huisbezoek zo vroeg mogelijk aan. Dit in verband met onze planning.

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u telefonisch en online aanvragen.

Voor patiënten van de Savallle apotheek via telefoonnummer : 070-3001927

Voor patiënten van de overige apotheken via ons eigen nummer (070 3869572), onder menukeuze 2.

MijnGezondheid.net: uw eigen zorgdossier thuis

MijnGezondheid.net biedt u de mogelijkheid om via internet thuis gemakkelijk met uw huisartsen in contact te komen. Iedereen dient zich hier persoonlijk voor aan te melden.

U kunt op deze manier afspraken maken met de dokters, actuele herhaalmedicatie bestellen en een e-consult bij ons aanvragen. Ook kunnen we afspreken dat u hier een deel van uw dossier kunt inzien. U kunt ook een reisdocument samenstellen op MijnGezondheid.net. Verder vindt u er duidelijke en betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte.

Als u bent ingeschreven als patiƫnt van onze huisartsenpraktijk, kunt u gebruik maken van deze service. U kunt ook als ouder uw minderjarige kinderen tot 16 jaar aanmelden.

MijnGezondheid.net maakt gebruik van een besloten en beveiligd netwerk op internet. Om in te kunnen loggen heeft een een DigiD met sms bevestiging en een mobiele telefoon nodig. Anderen hebben hierdoor absoluut geen inzage in uw gegevens. Informatie over het aanvragen van DigiD en het aanvragen hiervan vindt u op www.digid.nl.

Als u zich aanmeldt, krijgt de huisarts hiervan bericht. Wij sturen u dan een bevestiging en zorgen dat u snel gebruik kunt maken van uw zorgdossier thuis. Daarna kunt u dan gebruik maken van de service door in te loggen met de button op de home pagina. De eerste keer dat u thuis inlogt tekent u digitaal het contract voor veilige en betrouwbare uitwisseling van uw gegevens.

Avond- Nacht en Weekenddiensten

Deze worden verzorgd door de Stichting Mobiele Artsen Service Haaglanden (SMASH) waarbij wij aangesloten zijn. Alle huisartsen uit de regio Haaglanden zijn bij toerbeurt voor deze stichting werkzaam. Er wordt gewerkt vanuit huisartsenposten bij het Bronovoziekenhuis, Antoniushove en Leyenburgziekenhuis. Deze posten zijn vanaf 17.00 uur tot 08.00 uur geopend. In het weekend en op feestdagen zijn de posten ook overdag geopend. Telefoon nummer SMASH: 070 3469669.

Vakantie, Nascholing en ziekte

Tijdens vakantie, ziekte of nascholingsdagen wordt de praktijk waargenomen door een van de overige voorburgse huisartsen. Deze hoeft zich niet persé in ons eigen pand te bevinden.

Vakantie

Wilt u zo vriendelijk zijn een wijziging in zorgverzekeringsgegevens of in uw adresgegevens zo spoedig mogelijk aan ons doorgeven? Dit geldt ook voor veranderingen in uw gezinssamenstelling.

Wet Persoonsregistratie

Uw medisch dossier wordt bijgehouden in een goed beveiligd computersysteem. Hierbij hanteren wij de richtlijnen van de Wet Persoonsregistratie.

Privacy

Onze praktijk werkt volgens de eisen die aan privacy van persoonsgegevens worden gesteld door de nieuwe Europese wet AVG.

Lees hier de details: Privacyreglement van onze praktijk.

En download hier het formulier voor het opvragen van uw gegevens: Aanvraagformulier medische gegevens.

Elektronisch uitwisselen van uw gegevens

De inhoud van uw elektronisch medische dossier dat door ons wordt bijgehouden, kan met moderne, veilige technieken, ook buiten praktijkuren voor uw behandelende (huis)artsen leesbaar worden gemaakt.
Als u in het weekend of 's avonds plotseling terecht komt bij een waarnemend (huis)arts/specialist, dan kan deze via de het beveiligde netwerk van de zorginfrastructuur uw medische gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Wij mogen uw medische gegevens niet zomaar ter beschikking stellen aan de waarnemend huisarts en/of arts op de huisartsenpost of eerste hulp via dit netwerk. De techniek die dit mogelijk maakt staat bekend als 'het landelijk schakelpunt' (het LSP). Om ons in de gelegenheid te stellen uw dossier voor dit doel beschikbaar te maken, is uw toestemming nodig.

Bij telefonisch contact of een bezoek aan onze praktijk zullen wij u daarom om uw toestemming vragen. Ook als u niet langskomt op de praktijk kunt u toestemming geven, door bijgevoegd toestemmingsformulier ondertekend terug te mailen, af te geven in de praktijk of op te sturen. Ook kunt u vanaf 1 december 2012 online toestemming geven via www.ikgeeftoestemming.nl.

Geeft u toestemming, dan melden wij uw dossier aan op het schakelpunt. Voor alle duidelijkheid, uw dossier wordt niet verspreid. Alleen voor onverwachte zorg situaties wordt het toegankelijk gemaakt, alleen de apotheek, waarnemend huisartsen en medisch specialisten kunnen uw dossier inzien. Het beheer over uw dossier blijft bij ons.

U leest meer over het LSP en het geven van toestemming op www.vzvz.nl/informatiepunt.

  • Botman & Bijlard | praktijk
  • Botman & Bijlard | praktijk