Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 08.00- 17.00 uur.

Wij zijn elke werkdag van 08.00-13.00 en van 13.45 tot 14.45 bereikbaar voor het maken van afspraken, het aanvragen van huisbezoeken en voor telefonisch advies. Wilt u graag een afspraak, visite of een recept op dezelfde dag vragen wij u zo vroeg mogelijk (voor 10.30 uur) te bellen.  

Via de link op de home pagina van deze website kunt u ook een e-consult of een herhaalrecept aanvragen.

Voor dringende gevallen kunt u ons altijd (tot 17.00 uur) bereiken via onze spoedlijn : 070 3860945 (of keuzetoets 1)
Belt u in een direct levensbedreigende situatie ook altijd meteen: 112

Aanwezigheid
Dokter Botman: maandag, woensdag en donderdag
Dokter Bijlard: dinsdag, woensdag en vrijdag

Spreekuur
Wij houden uitsluitend spreekuur volgens afspraak. In principe wordt er voor een consult 10 minuten voor u gereserveerd. Een consult is bedoeld voor één probleem. Wilt u meerdere zaken bespreken, kunt u een dubbel consult (20 minuten) aanvragen.

Telefonisch spreekuur
Telefonisch advies vragen kan ook altijd. Ons telefonisch spreekuur houden wij na afloop van ons ochtendspreekuur. (vanaf ongeveer 11.00 uur). Ook hiervoor kunt een een afspraak maken, wij bellen u dan terug.

Huisbezoek 
Als het nodig is, kunnen wij u ook thuis bezoeken. Vraagt u een huisbezoek zo vroeg mogelijk aan. Dit in verband met onze planning.

Herhaalrecepten 
Herhaalrecepten kunt u telefonisch en online aanvragen.
Voor patiënten van de Savallle apotheek via telefoonnummer : 070-3001927
Voor patiënten van de overige apotheken via ons eigen nummer (070 3869572), onder menukeuze 2.

MijnGezondheid.net: uw eigen zorgdossier thuis 
MijnGezondheid.net biedt u de mogelijkheid om via internet thuis gemakkelijk met uw huisartsen in contact te komen. Iedereen dient zich hier persoonlijk voor aan te melden.

U kunt op deze manier afspraken maken met de dokters, actuele herhaalmedicatie bestellen en een e-consult bij ons aanvragen. Ook kunnen we afspreken dat u hier een deel van uw dossier kunt inzien. U kunt ook een reisdocument samenstellen op MijnGezondheid.net. 

Als u bent ingeschreven als patiënt van onze huisartsenpraktijk, kunt u gebruik maken van deze service. U kunt ook als ouder uw minderjarige kinderen tot 16 jaar aanmelden.

MijnGezondheid.net maakt gebruik van een besloten en beveiligd netwerk op internet. Om in te kunnen loggen heeft een een DigiD met sms bevestiging en een mobiele telefoon nodig. Anderen hebben hierdoor absoluut geen inzage in uw gegevens. Informatie over het aanvragen van DigiD en het aanvragen hiervan vindt u op www.digid.nl.

Als u zich aanmeldt, krijgt de huisarts hiervan bericht. Wij sturen u dan een bevestiging en zorgen dat u snel gebruik kunt maken van uw zorgdossier thuis. Daarna kunt u dan gebruik maken van de service door in te loggen met de button op de home pagina. De eerste keer dat u thuis inlogt tekent u digitaal het contract voor veilige en betrouwbare uitwisseling van uw gegevens.

Hieronder ziet u de link naar uitleg over het nieuwe project "OPEN", waarmee u nu, naast bovengenoemde, ook de gegevens kunt inzien die wij invoerden bij de diagnose en plan regel in uw dossier. Het kan u helpen beter voorbereid naar het consult te komen.

https://open-eerstelijn.nl/wp-content/uploads/2020/04/OPEN-Infographic-Patie%CC%88nten-2-1240x4045px-1.png

Avond-Nacht en Weekenddiensten  
Deze worden verzorgd door de Stichting Mobiele Artsen Service Haaglanden (SMASH) waarbij wij aangesloten zijn. Alle huisartsen uit de regio Haaglanden zijn bij toerbeurt voor deze stichting werkzaam. Er wordt gewerkt vanuit huisartsenposten bij het ziekenhuis Antoniushove,  het Westeindeziekenhuis en het Leyenburgziekenhuis. Deze posten zijn vanaf 17.00 uur tot 08.00 uur geopend. In het weekend en op feestdagen zijn de posten ook overdag geopend. Telefoon nummer SMASH: 070 3469669.

No show tarief

Helaas gebeurt het een enkele keer dat een patient niet op een gemaakte afspraak verschijnt. U begrijpt dat dat voor ons erg vervelend is. Wij houden immers die tijd voor die persoon vrij in onze agenda. Indien u verhinderd bent, dient u dit 24 uur van te voren aan tegeven. Anders zijn wij genoodzaakt om een zogenaamd no show tarief in rekening te brengen. Voor een enkel consult bij de assistente of de dokter is dat 15 euro, voor een dubbel consult 30 euro. Ook niet nagekomen afspraken bij de praktijkondersteuners kosten 30 euro.  Voor andere afspraken die niet worden nagekomen, (zoals een chriurgische ingreep, het plaatsen van een spiraal etc) rekenen wij het no show tarief dat past bij die afspraak. Dat komt overeen met het bedrag dat er bij de zorgverzekeraar voor staat, dit ligt vaak tussen de 60 en 100 euro.  U dient dit bedrag zelf aan ons te betalen, dit wordt niet door uw verzekeraar vergoed. Wij hopen op uw begrip. 

Vakantie, Nascholing en ziekte 
Eigenlijk zijn wij alle werkdagen van het jaar gewoon geopend. Incidenteel, bijvoorbeeld in geval van ziekte of andere onvoorziene omstandigheden, wordt de praktijk waargenomen door een van de overige Voorburgse huisartsen. Deze waarnemer hoeft zich niet persé in ons eigen pand te bevinden.

Wijzigingen in uw adres- of verzekeringsgegevens 
Wilt u zo vriendelijk zijn een wijziging in zorgverzekeringsgegevens of in uw adresgegevens zo spoedig mogelijk aan ons doorgeven? Dit geldt ook voor veranderingen in uw gezinssamenstelling.

Zorggebied

Het zorggebied is de gemeente Leidschendam - Voorburg. De doelgroep van de huisartsenpraktijk is postcodegebied 2271-2275.

Wet Persoonsregistratie  
Uw medisch dossier wordt bijgehouden in een goed beveiligd computersysteem. Hierbij hanteren wij de richtlijnen van de Wet Persoonsregistratie

Privacy
Onze praktijk werkt volgens de eisen die aan privacy van persoonsgegevens worden gesteld door de nieuwe Europese wet AVG.

Lees hier de details: Privacyreglement van onze praktijk.

Elektronische uitwisselen van uw gegevens 
De inhoud van uw elektronisch medische dossier dat door ons wordt bijgehouden, kan met moderne, veilige technieken, ook buiten praktijkuren voor uw behandelende (huis)artsen leesbaar worden gemaakt.
Als u in het weekend of 's avonds plotseling terecht komt bij een waarnemend (huis)arts/specialist, dan kan deze via de het beveiligde netwerk van de zorginfrastructuur uw medische gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Wij mogen uw medische gegevens niet zomaar ter beschikking stellen aan de waarnemend huisarts en/of arts op de huisartsenpost of eerste hulp via dit netwerk. De techniek die dit mogelijk maakt staat bekend als 'het landelijk schakelpunt' (het LSP). Om ons in de gelegenheid te stellen uw dossier voor dit doel beschikbaar te maken, is uw toestemming nodig.

Bij telefonisch contact of een bezoek aan onze praktijk zullen wij u daarom om uw toestemming vragen. Ook kunt u online toestemming geven via volgjezorg/toestemming.

Geeft u toestemming, dan melden wij uw dossier aan op het schakelpunt. Voor alle duidelijkheid, uw dossier wordt niet verspreid. Alleen voor onverwachte zorg situaties wordt het toegankelijk gemaakt, alleen de apotheek, waarnemend huisartsen en medisch specialisten kunnen uw dossier inzien. Het beheer over uw dossier blijft bij ons.

U leest meer over het LSP en het geven van toestemming op www.vzvz.nl.


Spoednummer: 070 3860945          Tel: 070 3869572          Fax: 070 3863494          Avond/nacht/weekend dienst: 070 3469669

Copyright © 2024 Botman & Bijlard, Aan de inhoud van deze site kunnen geen rechten worden ontleend.